تیغه اره نواری چیست؟ – آشنایی با تیغه اره نواری

تیغه اره نواری چیست؟

یک اره برقی دارای یک تیغه بلند و تیز است. این تیغه از یک نوار پیوسته از فلز دندانه دار تشکیل شده است که به آن تیغه اره نواری می‌گویند که بین دو یا چند چرخ کشیده شده. تا مواد را برش دهد. آنها عمدتاً در نجاری، فلزکاری و چوب‌کاری استفاده می‌شوند، اما ممکن است مواد مختلفی را برش دهند. از مزایای این تیغه می توان به عمل برش یکنواخت در نتیجه توزیع یکنواخت بار و توانایی برش اشکال نامنظم یا منحنی مانند اره منبت‌کاری نام برد. حداقل شعاع یک منحنی با عرض نوار  آن تعیین می‌شود.

خود تیغه می‌تواند در اندازه‌ها و گام‌های دندانی مختلف (دندان در هر اینچ یا TPI) باشد که به دستگاه امکان می‌دهد تا بسیار متنوع باشد و بتواند طیف گسترده‌ای از مواد از جمله چوب، فلز و پلاستیک را برش دهد. تقریباً تمام اره‌های نواری امروزه توسط یک موتور الکتریکی کار می‌کنند. نسخه‌های شفت خط زمانی رایج بودند اما اکنون قدیمی شده‌اند.

تیغه اره نواری

تیغه اره نواری

تاریخچه تیغه اره نواری

ایده اره نواری حداقل به سال 1809 برمی‌گردد، زمانی که ویلیام نیوبری حق امتیاز بریتانیا را برای این ایده دریافت کرد، اما اره نواری عمدتاً به دلیل عدم توانایی در تولید تیغه های دقیق و بادوام با استفاده از فناوری روز، غیرعملی باقی ماندند. خم شدن. مداوم تیغه روی چرخ‌ها باعث از کار افتادن. ماده یا اتصالی که آن را به یک حلقه جوش می‌داد. می‌شد.

نزدیک به 40 سال گذشت تا زن فرانسوی آن پائولین کرپین تکنیک جوشکاری را برای غلبه بر این مانع ابداع کرد. او در سال 1846 برای ثبت اختراع درخواست کرد و بلافاصله پس از آن حق استفاده از آن را به سازنده A. Perin & Company of Paris فروخت. ترکیب این روش با آلیاژهای فولادی جدید و تکنیک‌های پیشرفته تمپر به پرین این امکان را داد تا اولین تیغه مدرن را ایجاد کند.

کاربرد تیغ اره نواری

– برش فلزات: برش دادن مقاطع فلزی مانند فولاد، آهن، آلومینیوم و غیره . این کار با در نظر گرفتن ضخامت، حجم و مقطع برش و مشخصات دستگاه نوار اره موجود، نوع مناسب آن انجام می‌شود.

– مخصوص برش چوب: کاربرد تیغه اره نواری در برش چوب، بسیار زیاد است. به دلیل گستردگی در ویژگی‌ها و مشخصات چوب است.

– برای برش سنگ: برای برش انواع سنگ‌های تزئینی و غیره، تیغ اره های نواری سنگ بر نیز تولید می‌شود. کاربرد آن تکه کردن سنگهای سنگین و بزرگ، همچنین شکل دادن سنگ‌ها می باشد.

– برش پلاستیک: برش انواع پلاستیک از دیگر کاربردهای تیغ اره نواری استد. برای تهیه این نوع تیغه نیز باید به مشخصات دستگاه اره و ضخامت مقطع برش دقت کرد.

– برش محصولات گوشتی: برش دادن گوشت همراه با استخوان از دیگر کاربردهای تیغ اره نواری است که باعث راحت تر بسته بندی کردن گوشت است.

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

رای دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تیم پشتیبانی آماد برش آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.