جوش تیغه اره نواری – نحوه عملکرد دستگاه جوش تیغ اره نواری

جوش تیغه اره نواری

اره نواری در خط تولید به صورت پیوسته و در ابتدا به صورت کویل وجود دارد. پس با در نظر گرفتن ماشین اره مورد استفاده طول مشخصی از آن را بریده. و دو سر آن را به یکدیگر جوش داد. تا به صورت حلقه در آید. با جوش تیغه اره نواری می‌توان تیغه ها را به اندازه‌های دلخواه شکل داد.

دستگاه جوش تیغه اره نواری

با توجه به اینکه سایزهای تیغه اره نواری تنوع زیادی دارد. شرکت های تولید کننده تیغ اره نواری محصولات خود را به صورت رول های 30, 50, 75, 100 و 130متری تولید می‌کنند. سپس در نهایت برای مصرف باید تیغه اره های نواری با توجه به سایز مصرف‌کننده برش و جوش داده‌شوند. برای برش تیغه اره نواری به صورت معمول از قیچی‌های دستی استفاده می‌شود. و برای جوش دادن آن به دلیل دو فلزه بودن تیغ اره نواری باید حتماً از دستگاه‌های پیشرفته جوش تیغه اره نواری استفاده نمود.

جوش تیغه اره نواری

جوش تیغه اره نواری

نحوه عملکرد دستگاه جوش تیغه

دستگاه جوش تیغه از طریق جوش سر به سر پروسه جوشکاری را انجام می‌دهد. در این روش اول با دو سر تیغ اره نواری را به صورتی که در یک راستا و در یک ارتفاع قرار گرفته‌اند، به صورت سر به سر روبه‌روی هم قرار می‌دهید. بعد از قرارگرفتن دو سر تیغ اره نواری روبه‌روی هم یکی از جک‌های دستگاه فاصله کوچکی را بین دو سر تیغ اره ایجاد می‌کند. تا جریان القایی تولید‌شده توسط الکترودهای دستگاه از فضای خالی بین دو سر تیغه عبور کند و باعث ایجاد قوس الکتریکی و خمیری شدن دو سر تیغه شود. بعد از خمیری‌شدن دو سر تیغ اره یکی از جک‌های هیدرولیک دو سر تیغ را به هم می‌فشارد. تا با یکدیگر آمیخته‌شوند.

بعد از پایان عملیات جوشکاری، دستگاه محل جوش را دوبار آنیل می‌کند تا انعطاف‌پذیری و مقاومت کششی تیغه افزایش پیدا کند. در آخر باید زائده ایجاد‌شده از محل جوش از بین رود. و محل جوش هم سطح بدنه تیغ اره نواری شود. در بعضی از دستگاه‌های جوش این عملیات به‌صورت اتوماتیک توسط خود دستگاه انجام می‌شود. و در دستگاه‌های که این روش وجود ندارد و باید از دستگاه سنگ‌زنی برای حذف زائده استفاده نمود.

خدمات جوشکاری و تعمیرات تیغه ها و دستگاه اره نواری

خدمات جوشکاری و تعمیرات تیغه‌ها و دستگاه اره نواری که توسط مجموعه آماد برش پارس ارائه می‌شود به شرح زیر است.

  • جوش انواع تیغ اره نواری در عرض‌های ۶ – ۱۳ – ۲۰ – ۲۷ – ۳۴ – ۴۱ – ۵۴ – ۶۷
  • عملیات آنیلینگ انواع تیغ اره نواری در عرض‌های مختلف
  • تعمیرات تخصصی انواع تیغ اره‌های نواری آسیب‌دیده (شکسته‌شدن دندانه‌ها ریخته‌شدن دندانه‌ها و…)،
  • کاور کشی نوک دندانه‌ها برای عدم آسیب‌پذیری دندانه‌ها و حمل نقل ایمن
  • تعمیرات انواع دستگاه اره نواری به‌صورت کاملا تضمینی

دیدگاهتان را بنویسید

رای دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تیم پشتیبانی آماد برش آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.