انتخاب تیغ اره نواری مناسب – چگونه تیغه اره نواری مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید.

انتخاب تیغ اره نواری مناسب

شما چه در یک مغازه کوچک خارج از خانه خود کار کنید یا یک مرکز تجاری را اداره کنید، ما در آماد برش پارس دستگاه های اره نواری مناسبی را داریم که با نیازهای شما مطابقت دارد. مانند هر ماشین فلزکاری، ابزارآلات و نگهداری مناسب برای کارکرد روان ضروری است. در این پست از به تیغه های اره نواری و هر آنچه که باید در مورد انتخاب تیغ اره نواری مناسب برای این کار بدانید، پرداخته می‌شود.

عوامل کلیدی برای در نظر گرفتن تیغ اره نواری مناسب

به هنگام در نظر گرفتن اینکه از کدام تیغ اره نواری مناسب باید برای یک پروژه خاص استفاده کنید، چند عامل وجود دارد که باید در نظر داشته داشت. به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • اره نواری شما به چه اندازه تیغه نیاز دارد؟
  • چه موادی را می‌خواهید برش دهید؟
  • چه نوع برش هایی باید انجام دهید؟

هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، می‌توانید بفهمید که با چه عرضی باید حرکت کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که اره های نواری پهن‌تر برای برش مستقیم فلزات ضخیم بهترین هستند. این به عنوان برش اره شناخته می‌شود. در ضمن تیغه های نازک‌تر برای برش‌های منحنی بهتر است. به این کار اره کردن کانتور می‌گویند.

تیغ اره نواری مناسب

تیغ اره نواری مناسب

دندانه‌ها مهم است.

از دیگر عناصری که بر برش تاثیر می‌گذارد و انتخاب تیغ اره نواری مناسب را در بر میگیرد،‌ دندانه‌ها هستند. ما فقط در مورد اندازه و شکل دندانه‌ها صحبت نمی‌کنیم . مهم‌ترین جنبه در مورد دندانه اره نواری تعداد دندان در هر (TPI) است.

تعیین TPI مناسب منجر به نرخ تغذیه مناسب و پایان مطلوب می‌شود. یک قانون کلی که باید رعایت شود این است که هر چه تعداد دندانه‌های هر اینچ تیغه بیشتر باشد، برش ریزتر خواهد بود. نرخ تغذیه کند خواهد بود، اما همچنین بسیار نرم خواهد بود. تعداد دندانه‌های کمتر در هر اینچ به این معنی است که سرعت تغذیه سریع‌تر و برش خشن‌تر خواهد بود.

سه شکل معمولی تیغه اره نواری عبارتند از: معمولی، قلاب، و پرش.

تیغه های دندان معمولی به دلیل داشتن دندان‌های مستقیم، گولچه‌های عمیق و حتی فاصله، محبوب‌ترین‌ها هستند. برای اهداف اره‌کاری عمومی استفاده می‌شود، می‌توانید اره‌کاری برش یا کانتور را روی ورق فلزی نازک انجام دهید. این تیغه ها دارای چنگک 0 درجه (مستقیم) هستند.

انتخاب مواد فلزی

در این مرحله، شما باید قبلاً مواد فلزی خود را انتخاب کرده باشید. با این حال، ما چند نکته دیگر را برای شما داریم که باید در نظر داشته باشید. تیغه‌های سخت‌تر فلزات سخت‌تری را برش می‌دهند، اما این کار را با سرعت کمتری انجام می‌دهند. از آنجایی که تیغه های اره نواری از فلز ساخته شده‌اند، بسیار مهم است که برای پروژه‌ای که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، تیغه صحیح را انتخاب کنید. اگر تیغه اشتباهی را برای ماده‌ای که با آن کار می‌کنید انتخاب کنید، ممکن است به تیغه آسیب برساند.

سه نوع اصلی تیغه اره نواری برای برش فلز عبارتند از فولاد کربنی، فولاد پرسرعت و فولاد آلیاژی.

  • تیغه‌های فولاد کربنی برای برش فلزات نرم‌تر مانند آلومینیوم، مس، برنز، برنج و سایر فلزات غیر آهنی استفاده می‌شود.
  • تیغه‌های فولادی آلیاژی برای برش فلزات سخت‌تر مانند فولاد استفاده می‌شود.
  • تیغه‌های فولادی با سرعت بالا برای برش فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود.

نکته: شما همچنین می‌توانید از تیغه دو فلزی برای برش لوله‌های فلزی، لوله‌ها، زاویه‌ها، استوک مسطح، مواد فلزی مخلوط، فولاد قالبی، فولاد ساختاری، فولاد ابزار، فولاد کربن، فولاد ضد زنگ و حتی فلزات غیر آهنی استفاده کنید. تیغه های دو فلزی از دو فلز تشکیل شده‌اند که از طریق یک پرتو الکترونی به یک پشتیبان انعطاف‌پذیر جوش داده شده‌اند. میانگین طول عمر آنها بین سه تا پنج سال است.

همچنین هنگام انتخاب باید موارد زیر را در نظر بگیریم، مانند:

سختی: باید در سطوح حرارتی بالا نگهداری شود.
چقرمگی: باید از بریدگی یا شکستگی جلوگیری کند.
مقاومت در برابر سایش: قبل از تعویض باید مدت زمان قابل قبولی دوام داشته باشد.
هدف: باید محصول مورد نظر را در نظر گرفت (تیغه مناسب برای مواد)

دیدگاهتان را بنویسید

رای دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تیم پشتیبانی آماد برش آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.