دستگاه اره نواری – انواع دستگاه های اره نواری

دستگاه اره نواری

دستگاه اره نواری از جمله مهمترین ماشین آلات مورد استفاده در صنایع و کارگاه‌ها به شمار می‌رود. این روش برش یکی از انواع روش‌های برش سرد محسوب می‌شود که به دلیل ساده بودن، سرعت بالا و دقت قابل توجه همیشه یکی از پر مصرف‌ترین روش‌های مورد استفاده در برش انواع متریال‌هاست.

تاریخچه دستگاه اره نواری

دستگاه‌های اره نواری برای اولین بار در سال 1808 میلادی در انگلستان برای برش چوب به کار گرفته شد و به مرور در صنایع فلزی جهت برش انواع فلزات مثل فولادهای آلیاژی، انواع پروفیل و فولادهای ساختمانی و همچنین فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، برنج و … نیز به دلیل دقت و سرعت بالا توسعه پیدا کرد.

"<yoastmark

اجزای تشکیل‌دهنده ی اره نواری

  • بدنه

جنس بدنه این اره‌ها از چدن و بسیار سنگین هستند. سنگینی دستگاه از تکان خوردن دستگاه هنگام برش و گردش موتور جلوگیری می‌کند. همچنین مدل‌هایی نیز در حال حاضر به بازار عرضه‌ شده‌است که جنس بدنه‌ی آن از آهن است و برای استفاده از آن باید به زمین پیچ شود تا در حین کار و لرزش دستگاه، تنظیمات اره به هم نخورد.

  • فلکه‌ها

جنس فلکه‌ها از چدن است. این دستگاه‌ها دارای دو فلکه ‌یکی در بالا و دیگری در پایین اره است. فلکه‌های با استفاده از محور و بلبرینگ به بدنه متصل می‌شوند. فلکه‌ای که در پایین اره وجود دارد همیشه ثابت است اما فلکه‌ای که در قسمت بالای اره وجود دارد به‌ وسیله‌ی پیچ‌های تنظیمی که روی آن قرار دارد، قابلیت حرکت رو به بالا، پایین، عقب و جلو دارد که حرکت رو به بالا و پایین برای محکم و شل کردن تیغه بوده و حرکت روبه‌جلو و عقب برای تنظیم تیغه با فلکه پایینی است.

  • الکتروموتور

به بدنه‌ی دستگاه پیچ شده و با استفاده از تسمه و فول، به فلکه‌ی پایینی متصل می‌شود. موقعی الکتروموتور فلکه‌ی پایینی را به حرکت در می‌آورد، فلکه‌ی بالایی با کمک تیغه ‌اره به حرکت در می‌آید. الکتروموتورها در دو مدل تک‌فاز و سه‌فاز بر روی دستگاه اره نواری نصب می‌شود.

  • بخش‌های حفاظتی

برای جلوگیری از خروج احتمالی تیغه اره نواری از فلکه و یا شکسته شدن تیغه از حفاظهای فلزی و چوبی در دستگاه استفاده می‌کنند. حفاظ فلزی بر روی فلکه و حفاظ چوبی مانند باکس در راستای مسیر حرکت تیغه متصل می‌شود و بر روی آن درپوش قرار می‌گیرد. تا به‌راحتی در هنگام تعویض تیغه، درپوش را باز کرد. در حفاظ سمت راست، اهرم‌ها و بلبرینگ‌هایی برای کنترل تیغه به جلو و عقب، چپ و راست وجود دارند که با توجه به اندازه چوب و ضخامت آن قابل تنظیم است.

  • صفحه

صفحه از چند بخش تشکیل‌ شده است.

  • گونیا

گونیای موجود در صفحه برای تنظیم زاویه و تنظیم عرض برش مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مدل‌های جدید در بازار، گونیای زاویه‌دار نیز وجود دارد. گونیای زاویه‌دار برای برشهای زاویه‌‌ای و گونیای دیگر برای برش‌های صاف و ثابت استفاده می‌شود.

مزایای دستگاه‌اره نواری

در حال حاضر با گذشت سالها از ظهور این دستگاه همچنان تکنولوژی جدیدتر و بهتر از دستگاه اره‌نواری جهت برش سرد به بازار عرضه نگردیده است. دستگاه‌های اره نواری مانند همه ماشین آلات صنعتی دارای مزایایی هستند که از جمله مزایای این دستگاه‌ها می‌شود به ارزان و قابل حمل بودن بسیاری از مدل‌ها، قابلیت استفاده جهت برش انواع متریال‌ها، سرعت بالا، دقت فوق‌العاده، هدررفت بسیار کم و حفظ خواص اولیه قطعه برشکاری شده اشاره کرد.

محدودیت‌های استفاده از دستگاه‌های اره نواری می‌توان به مواردی چون محدودیت‌های حرکتی در جهت‌های (X-Y) و محدودیت‌های سایزی در مقاطع برشکاری اشاره کرد.

انواع دستگاه های اره نواری

دستگاه‌های اره نواری با توجه به تنوع مصرف و کارایی از لحاظ شکل ظاهری به دستگاه‌های عمود بر، ستونی و بازویی تقسیم می‌شود.

تقسیم بندی دستگاه از لحاظ نوع کاربرد

  • دستگاه اره‌نواری برش فلزات
  • مخصوص برش چوب
  • برش گوشت
  • برش نان و پارچه و الیاف و چرم و …

تقسیم‌بندی دستگاه از لحاظ نحوه عملکرد

  • دستی
  • نیمه اتوماتیک
  • اتوماتیک
  • زاویه بر
  • بندیل بر

قیمت دستگاه اره نواری

عوامل متعددی در قیمت دستگاه تأثیرگذار هستند. یکی از این عوامل، برند یا شرکت تولیدکننده دستگاه است. نکته مهم و تأثیرگذار دیگر، توان دستگاه است. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. از عوامل مهم دیگر می‌توان به گارانتی، قابلیت تنظیم و نوع دستگاه اشاره کرد. همچنین برای گرفتن مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان فروش و متخصصین آماد برش پارس تماس حاصل فرمایید.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Dont click me: https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=c17195882eaecee0703dc391e2b964e8&
    20 خرداد 1402 10:14 ب.ظ

    u4zfil

    (1/5)
    پاسخ
  • After looing att a few off thhe articcles on our blog, Iseriously luke your wway
    of writinhg a blog. I saved as a favotite itt tto myy bookmak webpge lkst annd
    wil be checcking back soon. Takke a look aat my webb site ass well and telll me how yoou feel.

    Heree iss mmy websie … sikiswap.com

    (5/5)
    پاسخ
  • 🎁 Get free iPhone 15: http://kdc2k19.com/uploads/go.php 🎁 hs=c17195882eaecee0703dc391e2b964e8*
    21 دی 1402 10:25 ق.ظ

    mkl5cf

    (1/5)
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

رای دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تیم پشتیبانی آماد برش آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.